
Laten we eerst heel duidelijk zijn. Produkten van Chinese webshops deugen ontzettend en is nauwelijks wat mee aan de hand. Op tv laten ze alleen de producten zien die een slechte recensie op bv Ali Express hebben. Als je gewoon producten besteld met 4 of 5 sterren is er niks aan de hand. Sterker nog, webshops kopen daar ook gewoon in. Dus dan deugen die producten gewoon. Maar waarom doet de media ontzettend negatief omtrent Chinese webshops? Dat deed de media eerder ook bij juice kanalen zoals deze site. Dat wij niet deugen, omdat zij zelf de scoops wouden hebben. Dus dat men weet hoe de media in elkaar zit. Maar waarom doen ze dan negatief over Chinese webshops? Het zit namelijk zo dat Temu en Ali Express niet adverteren bij nieuws media zoals Telegraaf enz. En als meer mensen iets kopen bij Chinese webshops ipv bv een Media Markt, zal Media Markt en andere nederlandse webshops, minder adverteren bij mediabedrijven. Dus ze lopen geld mis. Voor de media alle reden toe om Chinese webshops zwart te maken. Dat mag overigens niet. Maar aangezien het in het buitenland is, hebben ze daar geen last van. Maar Nederlandse media doen negatief over Chinese webshops, om mensen meer bij nederlandse webshops wat te laten kopen, waardoor er ook meer geadverteerd wordt bij mediabedrijven. Als er dus meer mensen bij chinese webshops spullen kopen, lopen media bedrijven dus advertentie inkomsten mis. Maar voor de goede orde. Deze site en andere kennissen hebben al wel 100 spullen aangeschaft bij chinese webshops en het deugt gewoon allemaal. Zolang je maar dingen koopt, waarbij in de recensies gewoon 4 of 5 sterren staat aangegeven, is er niks aan de hand. En als je hoort bij het programma Made in China, dat er elke dag 2,5 miljoen pakketjes van Chinese webshops, Nederland binnenkomen, bestemd voor Europa, dan is het alleen maar toegenomen de afgelopen jaren ipv dat het is gedaald door de slechte media. Dus de media kan wel net zoals bij juice kanalen, negatieve reclame maken. Maar het gaat ze toch niet lukken.

