
Deze site zat toenet een oude aflevering van Keuringsdienst van Waarde te kijken. En daar gingen ze laten zien dat supermarkt producten (A-merken) in Nederland 2 keer zo prijzig zijn tov het buitenland, zoals Duitsland. Alleen wat wil nou het geval. De overheid en consumentenprogramma’s gingen er laatst ook aandacht aan besteden waarom supermarktproducten hier 2 keer zo prijzig zijn. Supermarkten en A-merken gingen toen verhaal doen in programma’s en moesten zelfs langs komen bij de overheid voor tekst en uitleg. Ze hadden toen als reden dat de laatste paar jaar de prijzen zijn gestegen door hogere loonkosten en stroomtarieven die hoger zijn. Maar wat wil nou het geval. De stroomtarieven zijn helemaal niet zo hoog. Dat was alleen in 2022 tot halverwege 2023. En de minimumlonen zijn wel met 30 procent gestegen van 10 naar ruim 14 euro per uur. Maar wat heeft dit fragment van de Keuringsdienst van Waarde nou met supermarktkosten van nu te maken? De supermarkten en A-merken beweren dat het door de hogere lonen komen en stroomkosten. Wat blijkt? Voor 2022 wat dit niet het geval toen de oorlog in Oekraine er nog niet was. Dat fragment van de Keuringsdienst van Waarde stamt uit april 2021. Toen waren de prijzen van minimumlonen (10 euro) en stroomtarieven hetzelfde als in 2015 en 2010. Dus wat supermarkten en A-merken beweren dat het door hogere lonen komt en hogere stroomtarieven, blijkt dus totaal niet te kloppen. De media besteed er ontzettend veel aandacht aan, zonder bewijs. Maar met dit bewijs van een oud fragment van Keuringsdienst van Waarde, toen de lonen en stroomtarieven normaal waren, was er helemaal niks aan de hand. En toen vroegen supermarkten en A-merken al 2 keer zoveel tov het buitenland. Maw: Supermarkten en A-merken hebben de prijzen van artikelen niet laten stijgen door inflatie. Maar puur om extra winst te maken, waar de Nederlander de dupe van is. Hoop dat de overheid dit ook leest. Dan kunnen ze zien dat supermarkten en A-merken keihard hebben gelogen en alleen de prijzen maar hebben laten stijgen om forse extra winsten te maken. Wil je dit oude fragment uit april 2021 zien, dat Teun van de Keuken in Duitsland in een supermarkt ziet dat daar alles 2 keer zo goedkoop is, klik dan HIER en scroll naar minuut 17. Dit nieuwsbericht heeft met media te maken, omdat een oude tv uitzending verandering kan brengen in de situatie van nu.