Er zullen natuurlijk zat bedrijven zijn die blijven adverteren bij BN’ers, om in een filmpje reclame op Instagram te mogen maken. Maar eerder meldde deze site al dat het aantal adverteerders wel met 1/3 tot de 2/3 af is genomen sinds januari, toen de ACM (Autoriteit Consument en Markt) in de gaten gaat houden of BN’ers wel erbij zetten dat iets een advertentie is. Eerst deden ze dat niet in opdracht van de adverteerder of het management. Maar nu ze anders een boete krijgen, doen BN’ers het nu wel door #ad of #partner erbij te zetten, waardoor bezoekers weten dat het reclame is en ervoor betaald krijgen. Dat ze niet doen alsof ze ze gratis reclame maken. Dat is verboden. Maar aangezien adverteerders ook elders kunnen adverteren, is het aantal BN’ers dat nog reclame maakt echt behoorlijk minder sinds begin dit jaar. Als men toch weet dat het een advertentie is, kunnen ze ook elders adverteren. Maar nu is er nog wat bij gekomen. Ook hebben adverteerders nu de mogelijkheid om te adverteren bij Instagram tussen de Instagram Stories en foto’s door. Voorheen was dat nooit. Toen bood Instagram die dienst gratis aan en maakte ze winst met reclame van Facebook. Nu doen ze ook Instagram reclame erbij. Maar als je dus op Instagram zit, maakt het dus voor een bedrijf dus niet uit of er bij Instagram geadverteerd wordt of bij een BN’er. Want een BN’er zal waarschijnlijk wel 500 euro per filmpje kosten, terwijl een filmpje door Instagram vele malen goedkoper is. Dus bedrijven hebben dus nu ook de mogelijkheid om op Instagram te adverteren tegen een veel goedkoper tarief. En dat zullen BN’ers ook gaan merken. Het is natuurlijk niet zo dat alle adverteerders weg blijven door de ACM dat er #ad erbij moet staan en dat ze kunnen om bij Instagram zelf te adverteren. Er zullen zat adverteerders blijven die bij een BN’er willen adverteren op Instagram, aangezien het produkt dan door een BN’er wordt gepromoot. Maar het aantal adverteerders zal wel door die 2 dingen, gaan afnemen. Hoeveel kan de site niet zeggen. Maar als je vergelijkt met vorig jaar toen die 2 dingen nog niet mogelijk waren, werd er veel meer geadverteerd bij BN’ers, ten opzichte van nu. Tip voor BN’ers. De enige manier is om het goedkoper aan te bieden, mocht een BN’er een tijdje geen adverteerder hebben. En natuurlijk sexy foto’s maken. Daardoor kom je in de media en krijg je meer adverteerders. Het is misschien niet leuk voor BN’ers om dit te horen. Maar wees blij dat de site ook tips geeft om zo meer adverteerders te trekken.