Binnenkort gaat de wet voor influencers in dat je duidelijk erbij moet zetten dat het reclame is. En dan echt opvallend en niet sneaky in een hoekje. Dit om de consument te beschermen dat ze weten dat het reclame is. Maar deze site heeft onderzoek gedaan wat de boetes zijn als een groot bedrijf de mist in gaat door consumenten te misleiden. Als dit stelselmatig gebeurd, net als wat influencers doen die maar door blijven gaan met sneaky reclame maken, kunnen grote bedrijven soms wel boetes krijgen van 100.000 euro. Zoveel zou een BN’er niet hoeven te betalen. Maar als een grote influencer met 500.000 volgers of meer steeds de fout in gaat, kan de boete wel tienduidenzen euro’s zijn. Ze doen het immers nog steeds, ondanks vele waarschuwingen. Het moet duidelijk in beeld staan dat het reclame is. En dan velen niet. Aangezien de overheid (ACM) zo met bedrijven omgaat met zulke hoge boetes, kan dat dus ook bij influencers gebeuren. Dus BN’ers moeten nu echt oppassen. Niet denken van Ach ik doe het niet. Ze komen daardoor misschien door die boete misschien in de schulden. Je kan dan beter geen influencer meer zijn. Dus zet voortaan duidelijk bij dat het een advertentie is door duidelijk in beeld of bovenaan de tekst de tekst Ad of Partner erneer te zetten.