Eigenlijk zouden BN’ers niet te Hoeven zeggen dat een Produkt Reclame is

Er is nu een wet waarbij bedrijven en BN’ers moeten zeggen dat iets reclame is door bv #ad erbij te zetten. En dan duidelijk in beeld. Deze site heeft al vaak gewaarschuwd dat veel BN’ers tot de dag van vandaag dit nauwelijks doen en anders boetes kunnen krijgen van wel een paar duizend euro. Maar de vraag is nu of het eigenlijk wel nodig is dat er #ad bij staat. Ten eerste weet iemand dat het natuurlijk reclame is. Maar de overheid is continue bezig met het aanpakken van BN’ers op Instagram/Tiktok filmpjes dat erbij moet staan dat iets reclame is. Maar zo blijkt dat programma’s zoals Bright, RTL Autowereld, Tweakers, Tech kanalen enz ook gewoon reclame maken voor producten voor bv Samsung, Apple, Motorola enz. En voor automerken zoals RTL Autowereld en Autoweek in filmpjes. Maar al die programma’s en kanalen vertellen nooit dat het reclame is wat ze aan het maken zijn, terwijl ze er wel degelijk voor betaald krijgen. Sterker nog, als ze er niet voor betaald zouden krijgen, zouden ze geen inkomsten hebben. Maar zij hoeven totaal niet erbij te zeggen dat iets reclame is. Maar BN’ers worden keihard aangepakt alsof ze een diefstal plegen, terwijl iedereen weet dat het ook reclame is. Waarom is de overheid dan zo met die BN’ers/Tiktokkers bezig, terwijl al die andere bedrijven gedoogd worden. En waarom hoeven supermarkten bv in winkels niks erbij te zetten dat iets reclame is als het op ooghoogte staat en daar meer voor betaald krijgen van de fabrikant. Dat is toch ook reclame. Het is werkelijk met 2 maten meten. De BN’ers worden wel keihard aangepakt, maar andere grote bedrijven mogen doen en laten wat ze willen. Misschien stamt dit nog uit de VVD tijdperk dat het opnam voor grote bedrijven en alles ging gedogen. Maar hoe je het went of keert. Ondanks dat BN’ers vaak nog niet erbij zetten dat iets reclame is en een bord voor hun kop hebben. Ze worden door de overheid wel veel harder aangepakt, dan andere media en normale bedrijven die kunnen doen en laten wat ze willen zonder erbij hoeven te zetten dat iets reclame is. Tip is dus aan de overheid. Laat die BN’ers lekker reclame maken zonder #ad erbij te hoeven zetten. En pak alleen die BN’ers/vloggers aan die produkten aanbieden aan kinderen/pubers die 18 jaar of jonger zijn, aangezien hun brein nog niet helemaal ontwikkeld is en dat misschien over het hoofd zien dat ze reclame aan het maken zijn. Maar de rest van de BN’ers/vloggers moet je gewoon met rust laten, als grote bedrijven de regels mogen ontlopen.