NL Ziet komt deze zomer met een nieuwe dienst, waarbij een virtuele assistent Sam, tegen mensen gaat zeggen op waarschijnlijk social media of de app zelf van NL Ziet, wat je die avond moet gaan kijken. Maar ja, in tv programma’s zoals Bright of RTL Autowereld zeggen ze ook wat goede auto’s zijn, maar uiteindelijk maken ze alleen maar reclame voor die produkten en krijgen daarvoor betaald. Wettelijk moeten ze erbij zetten dat het reclame is en mensen worden eigenlijk in de maling genomen, als ze dat niet erbij zetten dat het reclame is. Nu komt NL Ziet met een functie die gaat zeggen wat leuke programma’s zijn. Maar als je weet dat de eigenaren NPO, RTL en SBS zijn die eigenaar zijn van NL Ziet, dan is de kans groot dat ze programma’s gaan tippen die bv niet goed bekeken worden. Of juist heel veel mensen naar moeten kijken. Ze krijgen er niet voor betaald. Maar ze promoten op die manier wel hun eigen programma’s, wat men wel en niet moet kijken. Het is niet zeker of dit zo is. Maar als je de maatschappij kent hoe mensen uitgebuit worden met marketingtrucjes, dan zou het de site niks verbazen als ze dit ook misschien bij die nieuwe virtuele assistent die programma’s promoot.