Je hebt vaak gehoord in het verleden dat sommige BN’ers met een eigen kledinglijn kwamen. BN’ers doen dan net alsof ze die kleding zelf hebben ontworpen en distrubueren. Maar uiteindelijk zit er gewoon een kledingzaak achter, die de naam van de BN’er gebruikt om de kleding makkelijker te verkopen. Er wordt dan net gedaan alsof die BN’er dat zelf heeft bedacht. Dat is niet zo. De BN’er krijgt van de kledingketen dan gewoon betaald om zijn gezicht te mogen gebruiken. Zo is het ook met franchisewinkels. Heel veel winkels zoals Action enz, denkt men altijd dat het 1 grote keten is. Dat is niet zo. Een franchisewinkel is gewoon een zelfstandige winkel, maar gebruikt het winkelmerk van Action. De winst gaat gewoon naar die franchisezaak. Maar ze mogen het merknaam enz gebruiken en moeten ook de spullen verkopen, die de Action aanbied. De Action krijgt dan een bepaald bedrag van die zaak om het winkelmerk te mogen gebruiken. En zo is het met iedere winkel. Zo hebben Britt Scholte, Moise Trustfull en nog een vriendin wel een eigen restaurant, genaamd Poppy’s. Maar nu is bekend dat ze binnenkort een 2e zaak gaan openen in Amsterdam-Zuid. Alleen is de media altijd zo dat ze net doen alsof dat hun eigen restaurant is. Bij hun eerste restaurant is dat wel zo. Maar bij de tweede restaurant in Amsterdam-Zuid die ze binnenkort openen, zegt Britt Scholte dat er een team achter zit. Maw, iemand wil ook een eigen restaurant openen. Maar omdat Britt Scholte en Moise Trustfull bekend zijn, gaan ze waarschijnlijk de naam van hun restaurant gebruiken (franchise) om betere verkopen te hebben. Daar heeft die restaurant eigenaar daar dan baat bij. Wat is het grote verschil. Ze doen net alsof ze echt een eigen 2e restaurant openen. Maar in de praktijk maken ze waarschijnlijk alleen gebruik van de naam van hun eerste restaurant, genaamd Poppy’s. Het heeft dus een totaal andere eigenaar waarschijnlijk, waar zij niks mee te maken hebben. Maar media is vaak nep. Dus om dan een beter imago te krijgen, doen ze dan net alsof het hun restaurant is. Maar de kans is groot dat dat niet zo is. Want in de praktijk blijkt dat het jaren duurt, voordat iemand een 2e restaurant opent. Dat kan nooit per direct zijn als de eerste net is geopend. Dus ga er maar vanuit dat de tweede restaurant niet van hun is, maar die restaurant eigenaar gewoon gebruik wil maken van het merk van hun eigen eerste restaurant (franchise). Dus wat Britt Scholte en Moise Trusftfull beweren dat het hun eigen tweede restaurant, is waarschijnlijk hartstikke nep.