Het is een ingewikkeld verhaal. Maar in 2003 is het aantal frequenties op de FM band geveild waarbij radiozenders een bod deden. Over een tijdje worden weer na 20 jaar de FM frequenties geveild. Alleen mag elk bedrijf nu maar 3 radiozenders op de FM frequentie hebben. Voor het bedrijf Talpa is dit van belang, aangezien zij Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Slam FM hebben. 1 van de Radiozenders zou dan niet meer op de FM frequentie mogen zitten, aangezien zij er 4 hebben ipv 3. Talpa heeft daarover nog zelfs een rechtszaak over gevoerd, maar hebben die verloren. Dus Talpa zal 1 zender af moeten staan die niet op de FM frequentie uitgezonden mag worden. Toch is er geen nood. Want iedereen gaat toch over op DAB+. Daar staan honderden zenders en zijn er geen limieten. Digitale radio is tegenwoordig de standaard en niet meer de analoge FM frequentie. Waar hebben we het dan over? Nou, heel veel mensen luisteren toch nog via de FM frequentie. Met name mensen met een tweedehands auto met analoge radio erin. En daarom is het voor radiozenders belangrijk om ook een deel van de bevolking te bereiken via de FM. Dit niet zozeer voor de luisteraar. Maar voor de adverteerders om meer luisteraars te krijgen en zo meer advertentie inkomsten te hebben.