Hoe vaak heeft BN’ertjes en de overheid (ACM) wel niet gezegd dat influencers, en dus ook BN’ers, zich aan de regels moeten houden door te zeggen dat iets een advertentie is, zodat consumenten weten dat het reclame is. Maar blijkbaar geldt dat niet voor Eva Jinek. Die kwam met een reclamefoto van Kruidvat, met de tekst dat het haar zo leuk lijkt om bij de Kruidvat ooit te gaan werken. Dan weet iedereen natuurlijk dat het gewoon pure reclame is en gewoon erbij moet staan dat het reclame is. Maar nee hoor. Eva vertelt nu op haar Instagram dat het geen reclame is en daarom ook niet erbij zet dat het reclame was. Dit doen veel BN’ers, maar daar trappen de mensen en de overheid niet in. Ze heeft er waarschijnlijk gewoon voor betaald gekregen. Als deze site al geen eens een simpel interviewtje van het management mag doen gratis, laat staan bij dit wat gewoon pure reclame is. Waarom is dit zo kwalijk. De overheid is juist bezig om BN’ers te bestraffen als ze niet erbij zetten dat iets reclame is. Ze hebben hier 2 jaar de tijd voor gehad en maar 10 procent houdt zich eraan, tot ergenis van de consumenten. Eva Jinek maakt nooit reclame. Dit is eigenlijk haar eerste reclame campagne. En als je dan vervolgens al meteen de fout in gaat door niet erbij te zetten dat het reclame is en daarover liegt, dan is dat wel erg. Al helemaal omdat ze een talkshow presenteert en geloofwaardig over moet komen. Door deze actie zet ze zichzelf wel in de kijk en is haar geloofwaardigheid in haar talkshow een stuk minder geworden. Je moet niet liegen en op slinkse wijze geld verdienen. Dat komt je eigen talkshow niet ten goede, als ze betrouwbaar over wilt komen. Dit is overigens allemaal niet zeker en is een mening van de site.