Ilse de Lange en Daphne Bunskoek hebben bij RTL Boulevard duidelijk laten blijken geen fan te zijn van juice kanalen. En waarschijnlijk zijn ze van deze site ook niet echt fan. In RTL Boulevard gingen ze Ilse de Lange interviewen, met de vraag van dat programma wat zij van juice kanalen vindt. Zij zegt dat ze alleen maar bestaan om reuring te maken. En Daphne Bunskoek zei direct daarna in de studio het ermee eens te zijn. Ze zijn dus niet echt fan van juice kanalen. Maar juice kanalen, zijn gewoon shownieuws sites. En shownieuws sites en programma’s, ZOALS RTL BOULEVARD, maken ook reuring om kijkers te trekken. Dus dat programma heeft dan eigenlijk ook een hekel aan zichzelf. Maar het is gewoon heel simpel. Er is geen haat. Het is gewoon een pure geldkwestie. Juice kanalen worden soms beter bekeken dan RTL Boulevard en Shownieuws. En daardoor verliezen ze gewoon kijkers. En scoops worden vaker naar juice kanalen/instagramprofielen gestuurd, omdat ze toegankelijker zijn voor mensen via DM’s en zitten geen grote bedrijven achter. Daardoor hebben juice kanalen soms meer kijkers en veel meer scoops dan RTL Boulevard en Shownieuws. En daar komt dan afgunst bij kijken. Want minder scoops voor shownieuws programma’s en sites, betekent gewoon minder kijker en dus minder advertentie inkomsten. En je weet nooit of Ilse de Lange en Daphne Bunskoek het van het programma moest zeggen om zo negatieve reclame te maken voor juice kanalen. Eerst was er niet zoveel aan de hand toen juice kanalen niet zo populair waren. Maar door die enorme populariteit lopen officiele shownieuws sites/programma’s (zoals de media zichzelf zo noemt) gewoon kijkers en geld is. Dat is gewoon het probleem. Maar los van dat. BN’ertjes was vroeger ook een shownieuws site en nu een juice site. RTL Boulevard, Shownieuws, Telegraaf Prive enz kunnen zichzelf toch ook een juice programma en juice blad laten noemen. Doen ze mee met de trend die zal blijven bestaan.