De site heeft het er al vaak over gehad, dat BN’ers voortaan erbij moeten zetten dat iets reclame is. Al doet een kwart van de BN’ers dat maar af en toe. Maar vanaf vandaag gaat de nieuwe mediawet in. De Commissariaat voor de Media gaat toezicht houden of BN’ers op hun Instagram wel erbij zetten dat het reclame is. Nu eerst bij de BN’ers die meer dan 500.000 volgers hebben. Later ook bij alle BN’ers. Vanaf vandaag moeten BN’ers altijd erbij zetten dat iets reclame is. Dat kan door #ad of #partner erbij te zetten. Ook blijken er nog regels erbij te zijn gekomen. BN’ers mogen geen reclame meer maken voor kinderen. Mogen geen politieke of voor nieuws reclame maken. En ze mogen geen medische reclame maken voor bv bepaalde tabletten. Wel gewoon drogisterij dingen, maar geen echte medicijnen. De site weet dat er maar nauwelijks BN’ers zijn die zich er aan houden. Maar die kunnen wel boetes krijgen van duizenden euro’s. En dat moet de BN’er dan betalen, niet de adverteerder. Dus als je een BN’er bent, kijk maar uit wat je doet. Dit is al de zoveelste waarschuwing. Maar tot de dag van vandaag doet een kwart van de BN’ers het maar af en toe door te zeggen dat het reclame is. Waarom ze dat niet erbij zetten, is een raadsel. Die BN’ers lopen vanzelf wel een keer tegen de lamp.