Deze site is ergens achter gekomen en kan niet zeggen hoe en van wie. Maar dit speelt in zijn algemeen af en BN’ers moeten dit goed lezen. Anders kan het ze wel duizenden euro’s gaan kosten door toedoen van iemand anders. Op Instagram zie je BN’ers vaak reclame maken. Al wordt er nooit gezegd met #ad dat het reclame is. Een kwart van de BN’ers doet het maar af en toe. De ACM (autoriteit consument en markt van de overheid) gaat vanaf nu de BN’ers controleren op hun instagram of ze wel duidelijk erbij vermelden dat het reclame is. Maar als ze nu boetes uit zouden moeten delen, dan is dat wel bij alle BN’ers, aangezien een kwart het maar af en toe doet. Maar is nou het geval. De site kan je vertellen van een anonieme bron dat BN’ers flink onder druk worden gezet door adverteerders en hun managers. En de adverteerder zet misschien het management van die BN’er weer onder druk. Maar uiteindelijk komt het erop neer dat de adverteerders en de manangers de BN’er onder druk zetten. En waarom: Om ze te laten te dwingen om niet erbij te zetten dat het reclame is. BN’ers moeten van de adverteerders en de managers net doen alsof zij het een heel goed bedrijf vinden. Daardoor wordt de consument misleid en gaan ze meer kopen, dan wanneer ze weten dat het reclame is. De BN’ers moeten wel reclame maken zonder #ad, omdat ze anders misschien hun adverteerder mislopen en dus geld. Maar de ACM die toezicht houdt, kijkt niet zo. Die kijkt gewoon naar de BN’ers. En als een BN’er niet erbij dat het om een advertentie gaat, dan krijgt de BN’er de boete. Niet de adverteerder of het management. Die ontspringen de dans. Dus als een BN’er voor bv 1000 euro reclame kan maken en er staat niet bij dat het reclame is. Dan krijgt de BN’er een boete van wel duizenden euro’s en niet de adverteerder of het management. Terwijl zij de BN’er vaak onder druk zetten. Dus iemand onder druk zetten om een strafbaar feit te plegen. En dat is de reden dat BN’ers niet erbij durven te zetten dat iets een advertentie is, omdat anders de adverteerder een andere BN’er inhuurt die het wel wil doen. Dus BN’ers moeten niet met zich laten sollen. Als een adverteerder wil adverteren, dan moet de BN’er gewoon zeggen dat ze verplicht erbij wilt zetten dat het een advertentie is. Anders heeft de adverteerder gewoon pech gehad. De adverteerder heeft nooit pech, want die kan toch nooit gepakt worden en daar maken ze grof misbruik van. De BN’ers kunnen wel denken dat als ze een boete krijgen, dat de adverteerder wel betaald. Maar dat zal de adverteerder niet doen. Die gaat gewoon zeggen dat de BN’er geen #ad erbij wou zetten. Dus BN’ers kunnen door een snabbel wel 100 euro verdienen, maar ze mogen dan wel 4000 euro betalen aan boete aan de overheid. Dit weet de site via een tip mail van een marketing man. Dus BN’ers, laat niet met je sollen en verplicht de adverteerder en je manager dat er verplicht bij moet staan dat het een advertentie. Dat zou jij immers ook prettig vinden als je elders een advertentie zag dat het een advertentie is.