Je kent dat verhaal wel van BN’ers dat ze een product heel goed vinden, maar erbij zeggen dat het geen reclame is. Want als iets reclame is, moet erbij staan dat het een advertentie is. Dus liegen ze erover en plegen ze een strafbaar feit. Alleen om maar niet te zeggen dat iets een advertentie is. Dat scoort beter. De kans bestaat dat de ACM ingrijpt en fikse boetes bij BN’ers op kan leggen tot wel duizenden euro’s. Ze misleiden immers de consument. Maar wat Gwen van Poorten vandaag heeft gedaan is wel het toppunt. Voor een filmpje van 10 minuten laat ze zien hoe mooi Amsterdam is. Er staat nergens bij dat het een advertentie is in het filmpje. Maar ze zit letterlijk 3/4 van de tijd reclame te maken voor een bakkerij wat voor lekkere worstenbroodjes ze hebben. En hoe goed het ijs van een bepaalde ijssalon. Zo erg zelfs dat ze net doet alsof ze er een orgasme van krijgt. De bakkerij en ijssalon worden duidelijk in beeld gebracht en zelfs gezegd wat de prijs is en hoe het gemaakt wordt. Allemaal duidelijk in beeld. En wel minuten lang bij 1 zaak. Aan het eind wordt een keer 2 minuten gezegd hoe zij Amsterdam vindt. Dat ze zo die zaken promoot, ligt overigens niet aan de makers van het filmpje. Die filmen alleen maar wat zij mooi vindt. Het is puur Gwen van Poorten zelf die dit doet. Waarschijnlijk om pure reclame te maken, zonder te zeggen dat het een advertentie is. ACM, heeft u de boete al klaarliggen :>. Je kan het filmpje hieronder bekijken.